23 november 2014

Koftkal - kan jag verkligen använda detta garn?

Panik - funderar på om det verkligen går att använda detta garn till en kofta. Det blir så tunt så tunt. Provlappen är stickad med stickor 3,5 mm.




Garnet är Filisilk inköpt av Tantkofta.

Jag har annat garn hemma så det är inte problemet.


Jag har Dovers Idena som består av ull och akryl som jag kan använda stickor 6 mm.





Jag har även garnet Chili - ett Bandgarn av 100 % bomull som skulle kunna kombineras med garnet Paris också 100 % bomull.




Vad hade ni gjort? Vilket garn hade ni valt?


4 kommentarer:

  1. Jag hade kört på tant koftas filisilk, har själv använt det till min Pergola kofta. Jag tänker använda Sandnes mini Alpaka till min KAL-kofta, stickas på 2,5 och 3. Lycka till /Camila

    SvaraRadera
  2. Jag tror också det blir bra med Filisilk.. Själv ska jag sticka i Supersoft på stickor 2,5. Det blir en tunn och smidig kofta, hoppas jag. Det här ska bli kul! /Anne Marie

    SvaraRadera
  3. Tack Skaparlust för din hjälp!. Jag har bestämt mig för att hålla mig till Filisilken.

    SvaraRadera
  4. Tack Anne Marie för din hjälp! Det ska bli spännande att se din kofta i Supersoft.

    SvaraRadera