21 augusti 2011

Koftkurs hos Tant Kofta

Jag kom iväg på kursen hur man stickar en kofta upp och ner. När jag vaknade på morgonen hade jag fått ett mail från Tant Kofta att jag kunde komma tidigare och nysta mina härvor till nystan.

Jag fick använda garnvinda och en nystapparat. Jättesmidigt fungerade det att ordna mina fyra härvor till nystan.




Mina nystan är de rosa. Tant Kofta har färgat garnet till mig.


Klockan ett kom de andra deltagarna, så vi var totalt 7 st med Tant Kofta.

Vi satt i hennes glasveranda när vi hade själva genomgången. Sedan fikade vi utomhus och fick därefter en genomgång av färger och hur man kan tänka.
















Så nu håller jag på att sticka en provlapp, för om tre veckor är det dags för andra delen av koftkursen.

- postad av StickFarmor från iPhone.

2 kommentarer:

  1. Vilken kul kurs! Den hade jag gärna också gått =) Fina garner och roligt att få lite idéer och andra infallsvinklar vad gäller färger. Häftigt att sticka uppifrån o ner =)
    Ser att du fyllde på garnförrådet lite till med härliga garner =)
    kram

    SvaraRadera
  2. Hej Majsan! Jätteroligt kurs. Som tur var mådde jag någorlunda den dagen. Jag har gjort klart min uppifrån och ner kofta till oket. Det är så långt jag ska till nästa kurstillfälle.

    Ja och inte kunde jag låta bli att fylla på garnförrådet heller. Tant Kofta visade mig hur man kan sticka koftan till Grodan utan att ha henne i närheten.

    Kram

    SvaraRadera