5 augusti 2011

Igår hade jag inget tålamod

Igår hade jag inget tålamod med att sticka den tunna koftan av alpacka som jag stickar till Grodan.

Men idag sitter jag i bowlinghallen och stickar återigen på första ärmen.




Jag har en annan stickning med mig utifall att tålamodet tryter.

Jag tror det är värmen som påverkar. Idag är det i Göteborg - mulet och regnar. Underbart tyckte jag när jag vaknade.

I sommar har jag inte haft någon ork alls för att vistas i solen. Jag som annars älskar att sola och bada.

- postad av StickFarmor från iPhone.

4 kommentarer:

  1. Det är säkert värmen, som spökar till det för dig ;)
    Jag har också tappat lust o ork att sola och bada. Åldern?...nja kanske =)
    Tack för grattis på bloggen. Tyvärr bor de 120 mil ifrån oss.... så det blir inte den där täta kontakten som man önskar. Är ju bortskämd sedan tidigare att ha barnbarnen inpå knutarna... men man får försöka göra det bästa av situationen. Skype är ett bra påfund =)
    Kram Majsan

    SvaraRadera
  2. Rosa sticke, så gulligt. Här blir det ju bara blått eller mera killiga grejer. Konstigt jag som bara fick tjejer själv får bara killar till barnbarn.
    Du ska se att du snart är på rull med den lilla kofta.

    SvaraRadera
  3. Hej Majsan!

    Jag tror också att det värmen som man inte tål lika väl. Men jag tror också att det är åldern som spökar.

    Det var långt avstånd från barnbarnet. Då förstår jag att du gillar Skype. Vårt barnbarn bor i Stockholm och vi i Göteborg. Det tycker jag är jättejobbigt. Men sonen är snäll och skickar bilder ofta på lilla Grodan.
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Hej Rosenvante!

    Knepigt att du som har fyra flickor får pojkar som barnbarn. Men det måste vara jätteroligt att få pojkar också. Det finns ju så mycket fint att sticka till pojkar med idag.

    Jag som har två pojkar fick en liten tjej som barnbarn, som jag har längtat efter det. Som du förstår frossar jag i rosa.

    Kram!

    SvaraRadera