2 juli 2011

På sjätte våningen

I februari flyttade vi till Hisingen. Innan dess bodde vi i ett höghus på fjärde våningen i Kortedala. I Kortedala hade vi en inglasad balkong. Jag tyckte det var otäckt högt.

Nu bor vi som sagt på sjätte våningen. Balkongen är inte inglasad och det är mycket läskigt att vistas på balkongen.
Vi har fin utsikt, men det hjälper ändå inte. Vi ser Göta Älv och båtar på älven.



För att klara av att sitta här har jag en stickning i knät. Då kan jag tänka på den istället för hur högt jag sitter.

Stickningen ska bli till en kofta för en liten kille. Min svägerska ska till sin väninna i Trollhättan på Fallens Dagar, då kommer även väninnans dotter med sin lilla pojke Theo. Så jag har inte riktigt 14 dagar på mig att bli klar. Men det borde jag hinna. Så här långt har jag hunnit på bakstycket just nu.



- postad av StickFarmor från iPhone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar