31 juli 2011

Kofta på gång till Grodan

Jag var i affären Broderi och Garn för ett tag sedan när jag föll för en underbar kofta. Den ska jag sticka till Grodan, köpte mönster och garn.

När jag skulle börja sticka upptäckte jag att den skulle stickas med stickor 2,5 mm.

Jag som helst vill sticka med större stickor så att jag blir klar fort. Jag kan tänka mig att sticka mindre projekt som strumpor med sådana stickor.

Men vad gör inte en farmor för sitt barnbarn.




Tröstar mig med att jag stickar på rundsticka och därför gör koftan i ett helt stycke.

Ska sitta på balkongen och sticka en stund.

- postad av StickFarmor från iPhone.

2 kommentarer:

  1. Ja, vad gör man inte för de små liven ♥

    SvaraRadera
  2. Jag kommer inte att få något gjort till mig själv. Det kommer väl bara att bli stickat och virkat till lilla barnbarnet.

    SvaraRadera