25 oktober 2011

Inte bara en jobbig vecka utan även stickmissöden

Jag har ju stickat kofta och sockar till Grodan som hon fick vid dopet.
Hättan hann jag inte få klar.

Nu under veckan som maken legat på sjukhus har jag försökt bli klar med den.
Det var i söndags som jag förstod att något var fel.

Jag besökte affären där jag köpt garn och mönster och förstod att jag sytt ihop hättan helt fel. Jag har fäst alla trådar mycket noggrant, så det finns ingen chans att ta upp.


Jag har börjat på en ny hätta och har hunnit med 4 varv. Får se om jag orkar sticka en stund ikväll innan jag lägger mig.

Det kommer att bli en tidig kväll, för jag känner att mina krafter är slut. Arbeta varje dag och sedan åka i princip direkt upp och hälsa på maken har tagit på krafterna. Så jag tror att det är lika bra att gå och lägga sig direkt, så jag orkar med morgondagen (det blir nog inget stickat).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar