9 oktober 2011

Grodans dop

Jag har haft trevligt på dop idag av lilla grodan som nu heter Saga Vonny Matilda. Hennes mamma Bambi fyllde 30 år igår. Så det har varit både dop och 30-årskalas. Jag har inte kunnat gosa med Grodan denna helgen, för jag har fruktansvärt ont i halsen. Kan knappt svälja alls. Grodan och Bambi fick fina presenter av alla. Lilla Saga fick ett halsband och armband med blåa hjärtan. Detta fick jag som liten av min farmor, som också hette Marie (Schnuckel i efternamn). Min farmor levde mellan 1912-1995.

Bambis mamma hade bakat jättefina tårtor till dopkalaset.







Typiskt mig, jag har missat ta kort på Sagatårtan som var med chokladströssel på.

Jag fick färdigt koftan och sockarna till den söta lilla koftan med rosa blommor.







Jättesöta knappar hade jag hittat till.

Jag har också hunnit med en annan kofta till Grodan.




Jättefina knappar till den koftan med, i form av jordgubbar.

Snurre kommer hem till Göteborg i veckan. På onsdag ska Snurre uppträda i Göteborg. Hoppas jag hunnit bli bättre tills dess.

- postad av StickFarmor från iPhone.

1 kommentar:

  1. Vilka fina namn på en liten groda =)
    Min gammelmormor hette Matilda. Hon levde till hon var 90, så vi hann bli fem generationer. Även när mina tre äldsta barnbarn föddes var vi fem generationer =)
    Koftorna och sockarna blev såååå läckra... och vilka härliga knappar du hittade till koftorna =)
    Synd att du inte kunde nosa o gosa med den lilla.... men det får du ta igen vid ett senare tillfälle ;)
    Krya-på-dig-kramen kommer här!

    SvaraRadera