21 juni 2011

Stickfarmor

Det ska bli kul att komma igång med en blogg. Namnet på bloggen var självklart.
I slutet av maj blev jag farmor till en liten groda. Grodan blev en liten prinsessa.
Det var min äldste son och hans fästmö som blev föräldrar.

Gissa om det har stickats babykläder. Allt annat har fått stå tillbaka. Jag har inte stickat något till mig själv.

Jag är så glad att det blev en liten flicka, som jag längtat efter det. Själv är jag mamma till två härliga pojkar, som nu är vuxna. Den äldste "Snurre" är 29 år. Den yngste "Blyger" är 26 år.

Snurre och hans fästmö "Bambi" bor i Upplands Väsby. Tyvärr lite långt avstånd till barnbarnet. Men Snurre är snäll och skickar ett kort på "Grodan" nästan varje dag.

Den första bilden på "Grodan" fick jag i mitten av november.


Jag har även en bild på "Grodan" när hon är ca 10 dagar gammal.

Visst är hon en riktig sötnos!

2 kommentarer:

  1. Grodan är jättesöt. Grattis! Själv fick vi en liten Esther i mitten av april. Det är vårt första barnbarn. Ska bli jättekul att följa din blogg och Grodans fortsatta äventyr.

    SvaraRadera
  2. Tack Kerstin! Det är jättekul med barnbarn. Vi har haft dem på besök i Göteborg i 14 dagar. Svårt att slita sig från den lilla. Grattis till Esther.

    SvaraRadera